Firmy se kterými mám dobrou zkušenost a kam už nikdy

Osvědčený servis outdoorových firem - férové firmy

Therm-a-rest a servis Vertical Trade

Několikrát jsem u karimatky řešila problém bublina, který vzniká tak, že se vnitřní materiál karimatky odtrhne od vrchní vrstvy, což nelze opravit. Nejčastější příčina je zvětšení objemu teplého vzduchu při zavřeném ventilu. Pokud se bubliny nechcete dočkat (zcela vyloučit to nejde nikdy), tak si dávejte pozor na nechávání nafouknuté karimatky v teplejším počasí přes den ve stanu nebo na sluníčku, vždy povolte ventil! Vertical Trade (Jablonec n Nisou), zástupce Therm-a-restu v ČR reklamace řeší s maximální vstřícností. V pondělí jsem jim volala, že se mi udělala bublina a že v sobotu bych potřebovala odletět s novou, jestli by náhodou nešla reklamace uspíšit. "Budeme se snažit, pošlete dnes." Odesláno pondělí večer z hlavní pošty, ve čtvrtek v poledne doma vyměněná. Po sedmi letech, účtenka dávno v propadlišti dějin. Sice nechápu jak může vzniknout bublina při teplotách 0 - 10 st., karimatka zaručeně nikde v horku nezůstala, tak snad zas pár let vydrží :-) Jiné, většinou levnější značky spolehlivější nejsou, ale nemají tak dobrý servis a celoživotní záruku jako poskytuje právě Vertical Trade pro Them-a-rest. Pokud máte novou nafukovací karimatku, vždy ji vyzkoušejte než někam vyrazíte na delší dobu, porucha ventilu z výroby na dvoutýdenním treku je velmi nepříjemná (byl to případ jiné značky). Spolehlivost ověříte tím, že bude nafouknutá a zatížená min 12 hodin.

Tilak

Tilak má na své výrobky prodlouženou záruku na 4 roky a je ochoten a schopen vyměnit třeba i díly bundy, kalhot. Schovávejte účtenky a v případě problémů se na firmu s důvěrou obraťte. Vyšší cena, která se vyplatí. Rovněž maximální vstřícnost a skvělý servis, opravy probíhají v České republice.

Jurek

Rovněž nabízí komplexní pozáruční servis a úpravy stanů, např. dodatečné našití sněžných límců v České republice.

Blacklist - kde už si nikdy nic nekoupím

Možná je to subjektivní, možná věci moc používám, ale jsou výrobci, kteří mě zkrátka nepřesvědčili a to opakovaně.

Prabos

Český výrobce pohorek. Vypadalo to lákavě, solidně vypadající kožené pohorky vyrobené v České republice s gore-texem, vibramovou podrážkou a o třetinu levněji než Hanwag nebo Meindl. Pořídila jsem Prabos Tundra a výsledkem byly zničené nohy, jak jsem si dosud neuměla představit: krví napuštěné puchýře přes celé plosky nohy, nic podobného se mi nikdy předtím ani poté v žádných jiných botách nestalo a ani jsem to neviděla u klientů na trekových zájezdech. Bolest každý došlap. Současně puchýře na patách.Podrážka netlumí nárazy, chůze po kamenitém povrchu nebo asfaltu je mnohem tvrdší než v konkurenčních botách. Boty přitom tvarově sedí, nikde nic netlačí, chyba nebyla ve výběru, ale je v naprosto nevhodné laciné konstrukci. Kůže bot je slabší nebo spíše zevnitř méně polstrovaná vrstva než u konkurenčních pohorek odobné cenové hladiny, kontakt s kamenem jakoukoli jinou částí než podrážkou je velmi cítit, naprosto nevhodné do suti, nohu dostatečně nechrání. Tvar boty v prstové části vypadal jako prostorný, omyl, šílené puchýře na malíčcích. Rozcházet jsem se je snažila postupně (pohorek jsem vzhledem k práci postupně měla cca deset párů, možná více různých značek). První test v dešti také nedopadl dobře (navoskované) v porovnání k mnohem staršími pohorkami jiných značek ostatních. Jako bonus se hodně potí. Boty můžu vzít na vycházku max. 5 km, tj. jsou mi k ničemu.

Byla podána reklamace, kterou Prabos neuznal. S firmou jsem si vyměnila mnoho mailů, reakce byla arogantní, urážlivá a lživá včetně tvrzení, že na tomto webu tvrdím něco jiného, než se zde skutečně píše (např. o tom, že by jediné boty které mi sedí byly Hanwagy - chválím je, jsou výborné, ale nejsou jediné které by mě netlačily a nikde to neuvádím, naopak odkazuji i na to, že další volbou je Meindl, měla jsem postupně několikery, jsou i o něco levnější). Podle firmy je výrobek zcela v pořádku a konstručně nemá žádné vady. Na kontaktní formulář nereagovali vůbec, až po 4 měsících, kdy jsem je emailem upozornila na recenzi zde. Kominikace níže, neupravováno.

Z recenzí nalezených na webu: "tvrdé jako vojenské kanady", "jedině zadarmo fasovat jako lesácká výstroj", "neprodyšné", "měl jsem, velmi rychle jsem opustil", vše se přesně shoduje s mou zkušeností.

Vážená paní Křenková,

vaši reklamaci velmi pečlivě posoudil kompetentní pracovník reklamačního odd., z výsledku všech provedených zkoušek vyplývá, že nebyla shledána žádná výrobní ani konstrukční vada a reklamace byla vyhodnocena jako neoprávněná.

Nemám, co bych k tomu více dodala, vše již bylo řečeno.

S pozdravem a přáním pevného zdraví a zdaru

Marie Lysáčková

vedoucí obchodního oddělení

Tel: +420577303314 Mob: +420777868552

Email: lysackova.marie@prabos.cz

---

Dobrý den paní Křenková,

na všechny vaše připomínky a dotazy jsem již několikrát v naší plodné korespondenci odpověděla, ale opakování je matka moudrosti, takže jedeme znovu:

- Výběr správně padnoucí obuvi není jednoduchá záležitost, to Vám jako zkušené průvodkyni asi nemusím zdůrazňovat. Já samozřejmě netvrdím, že obuv vyhovuje všem, co sedí jednomu, nemusí vyhovovat druhému. Nic méně to, že obuv je nenositelná, je pouze Váš subjektivní názor. Nenasvědčuje tomu ani již zmiňovaný objem prodeje a doposud jsme nezaznamenali ani připomínky od jiných uživatelů této obuvi. Mimochodem, dívala jsem se na Váš web, kde píšete, že jediné boty, který Vám sedí, jsou Hanwag Alaska……….. Z toho vyplývá, že jste vyzkoušela i jiné značky a vše ostatní je špatně, takže, asi bez komentáře………

- Vaše tvrzení o tom, že si protiřečím je naprosto zcestné. Tak, jak jsem již psala níže - všechny naše modely jsou navrženy tak, aby bylo dosaženo maximálního komfortu při nošení. Proto jednotlivé části obuvi - svršek, podešev, vkládací stélka musí být vzájemně kompatibilní , musí konstrukčně sedět na dané obuvnické kopyto. Pokud používáte vlastní vkládací stélku, které je na míru vyrobena podle potřeb vašeho chodidla, nemusí sedět v obuvi a může Vám způsobit potíže. Jako výrobce používáme pro výrobu několik typů vkládacích stélek, proto jsem Vám nabídla ZDARMA možnost odzkoušení jiného typu vkl. stélky, což jste okamžitě zavrhla, aniž by jste to vyzkoušela, zafungovaly zřejmě opět Vaše věštecké schopnosti.

- Již po několikáté opakuji – abychom mohli posoudit Vaši stížnost, potřebujeme obuv zaslat zpět k posouzení. – pak se stane to, že reklamaci buď uznáme a dále budeme postupovat v souladu s reklamačním řádem nebo neuznáme a obuv Vám zašleme zpět..

S pozdravem

Marie Lysáčková

vedoucí obchodního oddělení

Tel: +420577303314 Mob: +420777868552

Email: lysackova.marie@prabos.cz


---

Vážená paní Křenková,

z Vaší odpovědi je zřejmé, že kromě uměním vyhrožovat, oplýváte i uměním věštit budoucnost a předem víte, jak by reklamace dopadla. Dále dle Vašeho vyjádření v souvislosti s konstrukcí obuvi usuzuji, že máte odborné obuvnické a ortopedické vzdělání a tedy jste plně kompetentní činit takové závěry.

Již po několikáté opakuji – abychom mohli posoudit Vaši stížnost, potřebujeme obuv zaslat zpět k posouzení.

A teď konečně odpověď na Vaši otázku: „Co se pak stane?“ – pak se stane to, že reklamaci buď uznáme a dále budeme postupovat v souladu s reklamačním řádem nebo neuznáme.

S pozdravem a přáním pevného zdraví a krásného dne

Marie Lysáčková

vedoucí obchodního oddělení

Tel: +420577303314 Mob: +420777868552

Email: lysackova.marie@prabos.cz


---


Dobrý den,

všechny naše modely jsou navrženy tak, aby bylo dosaženo maximálního komfortu při nošení. Proto jednotlivé části obuvi - svršek, podešev, vkládací stélka musí konstrukčně sedět na dané obuvnické kopyto. Pokud používáte vlastní vkládací stélku, které je na míru vyrobena podle potřeb vašeho chodidla, nemusí sedět v obuvi a může Vám způsobit potíže. Vím o čem mluvím, bortí se mně příčná klenba, také jsem si nechala vyrobit ortopedické stélky celokožené, cena 1 490,- Kč, a nepoužívám je, protože mně sedí pouze v jednom typu obuvi.

Navrhuji tedy, aby jste vyzkoušela nové stélky, tak, jak jsem psala níže.

S pozdravem

Marie Lysáčková

vedoucí obchodního oddělení

Tel: +420577303314 Mob: +420777868552

Email: lysackova.marie@prabos.cz

---


Vážená paní Křenková,

asi jsem se špatně vyjádřila, obuv je zařazená do kategorie volnočasová trekingová a je doporučená k outdoorovým aktivitám, to že je certifikovaná jako pracovní je jen plus a přidaná hodnota a to z důvodu, které jsem již uvedla.

E-mail s 9.1. se ke mně bohužel nedostal a proto reaguji až dnes.

9.1. píšete: „jelikož jako horský průvodce mám obrovskou spotřebu pohorek a dosti to "leze do peněz", poohlédla jsem se po alternativě, ale bohužel musím konstatovat, že to bylo opravdu šlápnutí vedle, tak hrozné utrpení z bot jsem si dosud absolutně neuměla představit https://www.helenakrenkova.cz/rady/outdoorove-firmy

Sdělila jste nám a uveřejnila na svém profilu pouze svůj názor, ale o tom, že by obuv vykazovala známky špatné kvality např. faldy v podšívce, nefunkčnost membrány nebo jiné vady se nezmiňujete. Puchýře z nových bot asi zaznamenal v životě každý člověk – tím váš problém nechci bagatelizovat. Jen nechápu, proč jste tedy obuv nereklamovala už v lednu. Nedokážu posoudit od stolu, zda došlo z naší strany k pochybení, proto Vás žádám o zaslání obuvi k posouzení našeho reklamačního oddělení.

S pozdravem

Marie Lysáčková

vedoucí obchodního oddělení

Tel: +420577303314 Mob: +420777868552

Email: lysackova.marie@prabos.cz



Axon

Jsou levní, ale (ne)kvalita odpovídá. Tragické byly talířky i závity skialpových hůlek. Závity se "ožvíkaly" téměř okamžitě, v Laponsku jsem je oba ztratila během prvních dnů. Následně praskl i hrot, který byl uvnitř z plastu! Běžkařské rukavice totálně rozdrbané během dvou týdnů, reklamace neuznána. Kromě toho mají tak nevhodně řešený suchý zip, že mi roztrhaly konec rukávu běžkařské šusťačky. Lyžovak - rozjíždí se zip. Použitelné jsou snad jen běžkařské elasťáky. Zkrátka "nechci slevu zadarmo".

Doldy

Návleky (na boty proti sněhu/dešti) téměř okamžitě utržený zip, následně vydrolená impregnace (igelit).

Batoh konstrukčně špatně řešená záda, trhá se na mnoha místech - horní víko, zip na spodní komoře, rozpadla se gumička na prsáku, jeden popruh z výroby přišit obráceně (překroucený) a zlomilo se zdrhovadlo. To vše při minimálním používání.

Viděla jsem stejné návleky ve stejném stavu u jiného uživatele a podobné zkušenosti s batohy rovněž.

Axon kvalita - nejdříve odpadl talířek, pak se zlomil hrot vyrobený z plastu! Nahrazeno LEKI.

Rukavice Axon, reklamace neuznáva 2 týdny po zakoupení, rozdrbáno o běžkařské hůlky.

Batoh Doldy, označen zkříženě našitý popruh, utržené víko a výztuha zda, která o kus níž končí, takže batoh nedrží tvar. Na spodní komoře se ještě vytrhl zip.